Beograd, 21. decembar 2022 – Drogerijski lanac koji važi za jednu od društveno najangažovanijih kompanija u zemlji ovu godinu završava rekordnim donacijama u ukupnom iznosu od preko 50 miliona dinara, čime je nadmašena prošlogodišnja suma od 33,23 miliona dinara koje je dm izdvojio za podršku zajednici.
Humanitarne inicijative zaštitni su znak kompanije dm, a nakon uspešnih finansijskih rezultata u kompaniji sada već tradicionalno sumiraju i realizovane društveno odgovorne aktivnosti.
„Ponosni smo na to što šira javnost prepoznaje kompaniju dm kao jednu od društveno najodgovornijih na tržištu. Iz godine u godinu trudimo se da budemo uz zajednicu, pružajući podršku našem društvu, a naročito osetljivim i ugroženim kategorijama stanovništva. Želimo da opravdamo ovo odgovorno zvanje u godini jubileja koja je pred nama, sa ciljem da dodatno zahvalimo našim sugrađanima na ukazanom poverenju, pa zato planiramo da naše aktivnosti u domenu dobročinstva budu još veće. Kao i do sada, nastojaćemo da budemo prisutni za zajednicu uvek kada je to važno, kako bismo doprineli stvaranju zdravijeg i srećnijeg okruženja. Za nas je ovo sjajan završetak 2023. godine i punog srca dočekujemo novu 2024, kada ujedno i obeležavamo dve decenije poslovanja u Srbiji. Najlepše je kada jedan brend može istom merom da uzvrati ljubav svojim sugrađanima i svojoj zemlji“, ističe Vesna Stojanović, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.
Beograd, 27. novembar 2023 – Black Friday je i ove godine dobio drugačije i humano značenje u dm drogerijama, zahvaljujući jedinstvenoj inicijativi Giving Friday. Pod sloganom „Giving is the new black“, kompanija dm drogerie markt petu godinu zaredom sprovodi ovu aktivnost i donira pet odsto ukupnog dnevnog prometa. Ove godine dm donira 4.782.946,00 dinara Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije.
Giving Friday, umesto tradicionalnog Black Friday-a u dm drogerijama, postao je simbol solidarnosti sa ciljem da se pomogne egzistencijalno ugroženim sugrađanima. Ovom akcijom kompanija dm je još jednom pokazala zašto je čovek uvek u centru poslovanja.
„Zaposlenima u dm-u posebno je drago što naši kupci prepoznaju važnost inicijative Giving Friday i rado učestvuju u istoj. Iz godine u godinu odziv zajednice je sve veći, te je simbolično što baš na Crni petak zajedničkim snagama doprinosimo lepoti darivanja. Ovakva podrška ne samo da je omogućila doniranje značajnih sredstava, već je i jasno ukazala na to koliko je važno uzajamno delovati u rešavanju izazova sa kojim se suočavaju socijalno najugroženiji građani. Zato nastojimo uvek da pokrećemo snagu solidarnosti i spremnost svih nas da doprinesemo boljem životu onih kojima je pomoć najpotrebnija“, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.
Iz Crvenog krsta Srbije ističu da je od početka saradnje sa kompanijom dm, od 2020. godine, obezbeđena hrana za više desetina hiljada korisnika Narodne kuhinje, te da je nastavak iste izuzetno dragocen.
“Izuzetna je čast što već četvrti put zaredom imamo priliku da sarađujemo sa kompanijom dm, koja je prepoznala našu misiju da olakšamo svakodnevicu egzistencijalno ugroženih građana. Zahvaljujemo se na još jednoj donaciji koja značajno doprinosi ostvarivanju pomenutog cilja i pokazuje da oni najugroženiji među nama nisu sami, jer sve postaje lakše uz podršku čitavog društva. Nadamo se da će ova plemenita inicijativa kompanije dm inspirisati i druge poslovne organizacije i pojedince da pomognu poboljšanju života korisnika Narodnih kuhinja Crvenog krsta Srbije” izjavio je Ljubomir Miladinović, generalni sekretar Crvenog krsta Srbije.
Kompanija dm je u okviru Giving Friday-a do sada donirala 10,5 miliona dinara Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Zahvaljujući ovim sredstvima, omogućena je priprema više od 98 tona hrane, kojom su obezbeđeni obroci za preko 29.000 korisnika u 65 gradova i opština u zemlji. Takođe, 2019. godine, kada je prvi put pokrenuta ova akcija, prikupljeno je tri miliona dinara za opremanje Univerzitetske dečje klinike Tiršova.
UNICEF I dm ZA PATRONAŽU
Kragujevac, 28. avgust 2023 – Patronažna služba pri Domu zdravlja u Kragujevcu dobila je danas vozilo koje će patronažnim sestrama omogućiti da redovno posećuju porodice sa decom u Kragujevcu i okolini. Vozilo Ford Fiesta obezbeđeno je iz donacije koju je kompanija dm namenila UNICEF-u kako bi podržala opremanje i osnaživanje patronažne službe u našoj zemlji.
„Moje koleginice, patronažne sestre i ja, već godinama imamo priliku da se profesionalno usavršavamo i budemo u toku sa najsavremenijim znanjima u oblasti ranog razvoja dece i roditeljstva, zahvaljujući podršci UNICEF-a. U Srbiji svaki roditelj očekuje posetu patronažne sestre po povratku mame i bebe iz porodilišta. Pored saveta o zdravlju i ishrani, patronažna sestra podržava mame i tate da razumeju i podrže psihički razvoj deteta i uspostave interakciju sa detetom kroz igru i zajedničko čitanje. Rad patronažne sestre upotpunjen je brigom o roditeljima i podrškom kako da se nose sa stresom i savladaju izazove. Za nas je donacija vozila od naših prijatelja iz UNICEF-a i njihovog partnera, kompanije dm ogroman podsticaj i poruka da se naš rad i posvećenost vrednuju i cene. Upotpunjen vozni park osigurava da stignemo i do najudaljenijih porodica i budemo uz njih u najvažnijim trenucima”, izjavila je Glavna sestra patronažne službe DZ Kragujevac Slavica Nikolić.
UNICEF i dm udružili su snage da bi podržali rad Patronažne službe, jer svaka porodica u Srbiji ima pravo na podršku patronažne sestre.
„Roditelji imaju veliko poverenje u stručnost i znanje patronažnih sestara i njihove savete rado prihvataju i primenjuju. Od toga koliko je roditelj podržan da detetu pokazuje ljubav, pruža utehu i toplinu, emocionalnu podršku, brine o zdravlju deteta, stvara prilike da dete uči kroz zajedničku igru i dnevne aktivnosti, zavisiće tok i ishodi razvoja deteta. Zato je pravovremena, kvalitetna, usmerena podrška patronažne sestre roditeljima od neprocenjivog značaja i mi se zahvaljujemo našem partneru, kompaniji dm što je prepoznala da je ulaganje u patronažu i zdravstveni sektor u najboljem interesu roditelja i naših najmlađih sugrađana“, izjavila je Mila Jovanović-Vuković iz UNICEF-a u Srbiji.
Svaka porodica u Srbiji ima pravo na jednu posetu tokom trudnoće, 5 poseta u novorođenačkom dobu, dve u periodu odojčeta, i po jednu u drugoj i četvrtoj godini deteta.
“Nama u dm-u je izuzetno drago što putem ove donacije imamo priliku da osnažimo rad patronažne službe u Srbiji, a samim tim omogućimo i deci i roditeljima iz najudaljenijih mesta da dobiju adekvatnu podršku kada je najpotrebnija. Svesni smo koliko je pomoć patronažnih sestara dragocena u onim prvim, najosetljivijim trenucima, zato smatramo da svaka porodica zaslužuje stabilan oslonac. Društvo i zajednica u kojoj poslujemo okosnica su našeg poslovanja, zbog čega je važno da u fokus stavimo roditelje i na taj način utičemo i na oblikovanje budućnosti naše dece. Partnerstvo sa UNICEF-om i ova sjajna inicijativa su put kojim će kompanija dm nastaviti da ide i u budućnosti“, izjavila je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.
Razvoj patronažne službe deo je strateškog opredeljenja i Nacionalnih programa Ministarstva zdravlja koje je usvojila Vlada Republike Srbije.
„Srbija ima dobro uspostavljenu, kvalitetnu mrežu polivalentne patronaže na nivou primarnog sistema zdravstvene zaštite. Ova služba bavi se isključivo preventivnom zdravstvenom zaštitom i dostupna je za svaku novorođenu bebu i porodicu koja dobije dete, dok ugrožene porodice mogu dobiti i dodatne posete. Patronaža sarađuje sa drugim institucijama u zajednici i zato ima važnu ulogu i u smanjivanju socijalnih nejednakosti, a Ministarstvo zdravlja je posvećeno tome da unapredi pristupačnost i kvalitet usluga za sve građane. Briga o zdravlju cele porodice, uključujući i mentalno zdravlje dece i roditelja, prioriteti su Ministarstva i jako smo zadovoljni što smo zajedno sa UNICEF-om pokrenuli program „Čuvajmo roditelja, negujmo roditeljstvo”, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu zdravlja Aleksandar Milošević.
Kompanija dm ukupno je donirala UNICEF-u 5.860.500 dinara za nabavku dva vozila za porodične posete kako bi patronažne sestre stigle i do najudaljenijih krajeva u Boru i Kragujevcu, do svake trudnice, mame, tate i bebe.
Saopštenje za medije | |
|
Kragujevac i Bor dobijaju po vozilo namenjeno posetama patronažnih sestara porodicama
Beograd, 9. avgust 2023. – U našoj zemlji se svake godine u ulozi roditelja ostvari oko 125.000 mama i tata koji svakodnevno oblikuju život i budućnost svoje dece. Da bi roditelji bili spremni da budu najbolja podrška svojoj deci, neophodno je da dobiju sistemsku podršku društva, a patronažne sestre igraju važnu ulogu u životu svake porodice i pre dolaska bebe na svet.
UNICEF je u saradnji sa Ministarstvom zdravlja pokrenuo program „Čuvajmo roditelja, negujmo roditeljstvo” koji ima za cilj da podrži kapacitete zdravstvenog sistema, a pre svega patronažne službe za pružanje podrške mentalnom zdravlju i emotivnom blagostanju roditelja.
Polivalentna patronažna služba je organizovana u okviru svakog doma zdravlja u Srbiji i predstavlja neposrednu vezu ne samo sa sistemom zdravstvene zaštite, već i sa drugim službama u lokalnoj zajednici. Kako bi se dodatno unapredio rad patronažne službe, UNICEF i dm sklopili su partnerstvo u okviru kojeg je dm donirao 5.860.500 dinara za nabavku dva vozila za porodične posete koja će omogućiti da podrška patronažnih sestara stigne i do najudaljenijih krajeva u Boru i Kragujevcu, do svake trudnice, mame, tate i bebe.
„Patronažna služba ima jedinstvenu ulogu u očuvanju zdravlja dece i celokupne porodice. Srbija ima dobro uspostavljenu, kvalitetnu mrežu polivalentne patronaže, koja je prepoznata kao primer dobre prakse u svetu po pitanju brige o ranom razvoju dece. Kroz preventivne kućne posete trudnicama i porodicama sa decom, ova služba doseže sve i najudaljenije porodice i predstavlja prvi i veoma važan oslonac zdravstvenog sistema za roditelje na putu dečijeg razvoja. Tu je da podrži imunizaciju, dojenje, zdravu ishranu, sveobuhvatni razvoj i podsticajno okruženje za dete, kao i da prepozna i pravovremeno reaguje na sve rizike u porodičnom okruženju, uključujući i situacije nasilja. Zato je od izuzetnog značaja sagledati sve potrebe ove službe i nastojati da se unapređenjem regulative, poboljšanjem uslova rada i drugim oblicima podrške omogući njen kontinuirani razvoj i kvalitet usluga usmeren na potrebe dece i porodica“ izjavila je Jelena Jakovljević-Zajeganović, rukovoditeljka Programa za zdravlje i rani razvoj u UNICEF-u u Srbiji.
Porodično okruženje najprirodnija je sredina za rast i razvoj svakog deteta. Podrška koju dobijaju od patronažnih sestara, mami i tati daje sigurnost i osećaj da imaju na koga da se oslone.
„Mi u dm-u rukovodimo se principima koji su iznad poslovnih ciljeva, spremni da našu poziciju na tržištu usmeravamo ka kreiranju pozitivnih društvenih promena. To se između ostalog odnosi i na podršku roditeljstvu koja zauzima posebno mesto u našem poslovanju, zbog čega partnerstvo sa UNICEF-om vidimo kao sjajan zajednički poduhvat kroz koji ćemo omogućiti da svako dete dobije jednake uslove i prilike za razvoj od trenutka dolaska na svet. Neizmerno smo ponosni na sve aktivnosti kroz koje smo usrećili mnogobrojne porodice u Srbiji i zato nas posebno raduje što nastavljamo da nižemo takve inicijative. Svesni smo koliko je u životu svih roditelja značajna podrška jedinstvene patronažne službe i zato smo odlučili da doniramo dva vozila za kućne posete, kako bi sva deca i roditelji koji žive u okrugu Bora i Kragujevca dobili pomoć u njihovom najosetljivijem životnom periodu“, izjavila je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.
Program „Čuvajmo roditelja, negujmo roditeljstvo” veći fokus stavlja na preventivnu brigu o mentalnom zdravlju roditelja, kako bi se lakše nosili sa roditeljskim stresom, naučili kako da brinu o sebi i neguju zdrave porodične odnose. Pažnja se jednako usmerava i na majke i na očeve, na građenje roditeljskog saveza i podelu roditeljskih obaveza među oba roditelja, kao i na jačanje partnerskih odnosa.
Zajednički cilj je da zajedno sa partnerima, roditeljskim udruženjima i stručnjacima podignemo svest i unapredimo znanja roditelja, staratelja i šire javnosti o značaju preventivne brige o mentalnom zdravlju trudnica i roditelja male dece. Razvoj patronažne službe deo je strateškog opredeljanja i Nacionalnih programa Ministarstva zdravlja koje je usvojila Vlada Republike Srbije. Program obezbeđuje široj zajednici dostupne i lako primenljive naučno zasnovane savete o roditeljstvu i preporuke za brigu o sebi, upravljanje stresom i rešavanje problema, kvalitetniju saradnju i povezivanje sa pružaocima usluga u zajednici. Na ovaj način će tate i mame dobiti podršku da više uživaju u odrastanju svog deteta.
Beograd, 30. mart 2023 – Drogerijski lanac dm drogerie markt tokom marta je donirao robu u vrednosti od preko 700.000 dinara za 10 sigurnih kuća širom Srbije, kao i posebne pakete korisnicama ovih ustanova i njihovoj deci povodom Dana žena. Takođe, kompanija je obradovala proizvodima i sve dame koje su dobrovoljno dale krv u humanoj akciji „Ništa bez žena“, kao i one koje su se odazvale akciji u organizaciji Bolničke banke krvi UKC Kragujevac.
Tradicionalno, i ove godine, kao jedan od najvećih donatora u našoj zemlji, dm je uputio pomoć sigurnim kućama Srbije – u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, Zrenjaninu, Pančevu, Leskovcu, Vranju, Somboru i Sremskoj Mitrovici – s ciljem da pruži podršku ženama koje su pretrpele porodično nasilje i podrži ih u njihovoj važnoj životnoj borbi. dm misli na dobrobit žena cele godine, stoga iz kompanije poručuju da će usmeriti donacije sigurnim kućama još nekoliko puta tokom 2023. godine.
„Našu kompaniju većinski čine žene. Rukovodstvo kompanije dm skoro u potpunosti sačinjavaju žene. Naši kupci većinski su žene. Iz takve pozicije, izabrali smo da u ovom periodu pričamo o onim ženama čiji glas ne čujemo. Naš cilj je da kontinuirano, tokom cele godine, podržavamo poduhvate za izgradnju zdravijeg i srećnijeg okruženja za svaku ženu. Mi ćemo nastaviti da usmeravamo humane inicijative najrazličitijim društvenim grupama u našoj zajednici, konstantno doprinoseći jačanju javne svesti o ovako važnim temama“, izjavila je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka Marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.
Drogerijski lanac je tradicionalno obradovao i sve dame koje su dobrovoljno dale krv u okviru ovogodišnje akcije „Ništa bez žena“, a koju organizuje Institut za transfuziju krvi Srbije, kao i one koje su se odazvale akciji koju organizuje Bolnička banka krvi UKC Kragujevac. Naime, kompanija dm im je tom prilikom uručila mali znak pažnje i tako izrazila posebnu zahvalnost za njihovu soldarnost.
Već dugi niz godina, dm opravdava epitet jedne od društveno najodgovornijih kompanija u Srbiji zahvaljujući brojnim donacijama i projektima sa svrhom. U prilog tome govori podatak i da je prošlu godinu kompanija završila s rekordnim donacijama u ukupnom iznosu od 33,23 miliona dinara za podršku zajednici.